אתמול (23.3) בשעה 14:00 בלומברג דיווחה (על פי אנשים ששמעו דברים כמובן, דיווח של תומאס ברקלי ולוקאס שואו, שהם לא מארק גורמן) שאפל מתכננת להוציא מיליארד דולר בשנה על הפקות סרטים המיועדים להפצה לקולנוע בצורה מסורתית, בניגוד לשיטה של חברות הסטרימינג של הפצה ישירות לשירותים שלהם, או הפצה מוגבלת לקולנוע רק כדי להיות זכאים למועמדות לפרסים כגון האוסקר. אפל למעשה שילבה בין שתי שיטות ההפצה, בהתאם לסיכוי של הסרט להיות מועמד לפרסים (ולפעמים על פי חוזים עם מפיקי הסרטים).
על פי הדיווח (כפי שסוכם על ידי MacRumors), אפל מעוניינת להגדיל את תקפציב ההפקות שלה מצד אחד ואת משך השהייה של סרטי הדגל שלה בבתי הקולנוע מצד שני, זאת כדי להעלות את קרנה בהוליווד, ליצור ״אירוע״ מכל סרט וכמובן למשוך מנויים. אך גם יוצרי קולנוע (בימאים וגם שחקנים) ישמחו להיות על המסך גדול, ולא רק בשביל להיות זכאים לפרס או שניים. טוב לדעת שהרומנטיקה לאמנות השביעית לא מתה. אפל תצטרך לשתף פעולות עם אולפנים ומפיקים שיעזרו לה עם ההפצה הבינלאומית, שם אין לה נסיון בינתיים.
בין הסרטים שכבר מיועדים להפצה של חודש לפחות נמצאים ״רוצחי פרח הירח״ ( של מרטין סקורסזה, ״ארג׳ייל״ (שם זמני) של מתיו וון ו״נפוליאון״ של רידלי סקוט.
בצירוף מקרים מדהים (אם אתם רוצים לחשוב על זה ככה), אתמול בשעה 18:43 בלומברג (שוב לוקאס שואו) דיווחו שגם אמזון מתכננת להוציא מיליארד דולר על לפחות 12 סרטים בשנה שיגיעו לבתי הקולנוע.
המניות של חברות בתי קולנוע קפצו בבין 4 ל-10 אחוזים בעקבות הידיעה (וכמובן נרגעו לאחר מכן), מה שכנראה מראה כמה בתי הקולנוע המסורתיים צמאים לתכנים איכותיים שיגיעו וגם ישארו על המסכים מספיק זמן כדי להוציא צופים מהבתים.