עדכוני אפל טיוי+ תמיד מרגשים אותי. זה מרגיש כמו להיות חלק ממשהו חדש שרוקם עור וגידים מול עינינו, כנגד כל הסיכויים. אפל אולי כבר מזמן איננה אנדרדוג, אבל אני מאמין שהיא לא שכחה מה זה להיות בעמדת נחיתות, לכן אני לא מבין את כל מי שמזלזל במאמצים שלה בתחום הטלוויזיה ונהנה לראות איך התחום גדל וגדל. ולעניינו – עדכון שבועי של אפל בטלוויזיה שלכם:
חדש! סנופי בחלל – עונה שנייה ב-12 בנובמבר
אחרי שבעונה הראשונה יצא סנופי לחקור את הירח ותחנת החלל הבינלאומית, בעונה החדשה החברים מ Peanuts נולכים לחקור ולברר האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ. הסדרה מופקת בשיתוף פעולה עם NASA ובעלת סממנים חינוכיים בולטים מלבד משעשעים. היתה מועמדת לאמי וזכתה במספר פרסים על חינוך ומצויינות.
חידוש! Mythic Quest חודשה לשתי עונות נוספות
זה היה די צפוי שאפל תחדש את הקומדיה המצליחה שלה, אבל בדומה למה שעשתה עם טד לאסו מיד אחרי העונה הראשונה, היא חותמת עם היוצרים על שתי עונות נוספות בבת אחת, כך שלסדרה מובטחות לפחות ארבע עונות.
בספיישל מיוחד בין שתי העונות הראשונות, אנתוני הופקינס התארח לתפקיד קריינות עליו היה מועמד לאמי. ובכל זאת זה היה מפתיע לראות אותו בהכרזה על העונות החדשות, משתף פעולה עם השטויות של היוצרים ושל אחד ג׳ייסון סודאקיס.
BREAKING: Big announcement from Sir Anthony Hopkins and Jason Sudeikis (and Ron something) #MythicQuest is returning for Seasons 3 & 4 pic.twitter.com/OugCaIWwjv
— Apple TV (@AppleTV)
ג׳ייסון סודאקיס יארח את Saturday Night Live
ג׳ייסון הוא בוגר התכנית כמובן וזוכה טרי באמי, התכנית שחררה כמה טיזרים לקראת התכנית החיה במוצ״ש.
בכורה! Invasion עלתה לשידור השבוע, עם שלושה פרקים ראשונים
סדרת מדע-בדיוני נוספת של אפל עליה כבר כתבתי כשעלה סרטון מאחורי הקלעים (סוג-של). על פי הביקורות הראשונות נראה שאפל באמת הלכו לכיוון יותר מלודרמטי מאשר פעולה-פלישת-חייזירים קלאסית. ממה שהבנתי ממספר סקירות, כשאני נמנע מספויילרים, כשגם אחרי שלושת הפרקים הראשונה לא ממש ניכנס לאקשן, אלא נתמקד בחיים האישיים של הגיבורים שילוו אותנו לאורך העונה, דמויות מורכבות על כל פני הגלובוס. טרם צפיתי, אבל זה בהחלט בתכניות, רק כנראה שנצטרך יותר סבלנות לפני שנצלול פנימה.
חדשות! נילסן החלו למדוד את הרייטינג של אפל טיוי+
נילסן אחראים במידה רבה למושג ״רייטינג״ ומודדים את מדרגי הצפייה בטלוויזיה האמריקאית כבר עשרות שנים. המעבר לפלטפורמות סטרימינג קצת פגע במושג הקלאסי של רייטינג והשיטה שלהם למדוד צפייה לפי משפחות בשעות מסוימות ביום כבר לא היתה רלוונטית.
חברת נילסן לפיכך החלה למדוד גם שירותי סטרימינג ופיתחה מנגנון השוואתי על מנת למדוד צפייה גם בתכנים בשירותים הרבים, אך רק בארה״ב כרגע. החידוש שרלוונטי לנו הוא שלראשונה הם החלו למדוד גם תכנים של אפל טיוי+, ובדירוג האחרון טד לאסו הרקיע למקום 5 בשבוע הנמדד, שהוא השבוע לאחר שהסדרה זכתה בשלל פרסי אמי. אך נילסן ציינו שגם בשבועות שלפני כן טד לאסו היתה מתברגת לעשיריה הראשונה, אם היא היתה נמדדת.
שאר הסדרות בדירוג סדרות המקור אגב כמעט כולן של נטפליקס, מלבד אחת של הולו במום התשיעי:
- 1Squid Game (Netflix), 1.91 billion minutes viewed
- Lucifer (Netflix), 860 million
- Sex Education (Netflix), 856 million
- Midnight Mass (Netflix), 566 million
- Ted Lasso (Apple TV+), 509 million
- The Circle (Netflix), 436 million
- Clickbait (Netflix), 409 million
- The Great British Baking Show (Netflix), 381 million
- Only Murders in the Building (Hulu), 299 million
- Monsters Inside: The 24 Faces of Billy Milligan (Netflix), 251 million
ליהוקים! מריל סטריפ ורבים נוספים לאנתולוגיה חדשה של אפל על משבר האקלים
פרוייקט חדש ששמעתי עליו לראשונה רק עכשיו משום מה יביא מספר סיפורים שונים (אנתולוגיה) הנוגעים למשבר האקלים. אפל הכריזה על תשעה ליהוקים חדשים לסדרה כשבראשם מריל סטריפ בתפקיד שטרם פורט, אך גם דייויד שווימר (רוס מחברים), קית הארינגטון (ג׳ון סנואו ממשחקי הכס) וגם סיאנה מילר, תהר רחים, מתיו רייס, גמה צ׳אן ועוד.
הצילומים לסדרה החלו החודש ועוד אין תאריך שידור רשמי.
.
הפיראטיות מגיעה גם לאפל טיוי+
הבסיס לידיעה זו היא העובדה שאפל חברה בארגון שנלחם בפיראטיות בארה״ב, יחד עם כמעט כל שאר יצרניות המדיה, ובמקביל התכנים שלה נהיים יותר ויותר פופולאריים באתרי הורדות פיראטיים למרות זאת.
אתר MacRumors מביא ממצאים שלו לגבי הפופולאריות של תכני אפל באתרי הורדות, כשאפל מנסה להילחם בכך על ידי דרישות הורדה של קישורים לאתרים האלה מגוגל למשל. 320,000 דיווחים כאלה ליתר דיוק.
אני אשאיר את העובדות לידיעה, רק אחווה את דעתי – למרות התדמית הבעייתית, פיראטיות בימינו לא ממש מזיקה, כשלרוב היא דווקא סממן לפופולאריות. מי שמוריד בצורה לא חוקית היה כנראה עושה זאת גם אם התוכן היה קל לרכישה והשגה. לעומת זאת, מי שמחפש נוחות לא יטריד את עצמו בפיראטיות, במיוחד כשמסלול המנוי לאפל טיוי+ הוא הזול ביותר וכשרבים מהמנויים מקבלים אותו בחינם או כחלק מחבילת Apple One.
כמו כן ,אפל מעולם לא הטרידה את עצמה יותר מדי בפיראטיות. היא למעשה מפורסמת בכך שהתוכנות שלה מעולם לא היו מוגנות יותר מדי, אפילו תוכנות כמו פיינל קאט שעולות 300$ ובעבר עלו פי 10. גם בתחום המוזיקה אפל פעלה שנים להסרת ההגנה מהעתקה על תכנים נרכשים ואף הצליחה. כשכמובן עם כניסת אפל מיוזיק ומוזיקה בסטרימינג ההגנה אמנם חזרה, אך עדיין תכנים שרכשתם או העליתם בעצמכם זמינים להורדה והעתקה.
למעשה, תכני הוידאו של אפל תמיד היו מקור לפיראטיות, כשאפל היתה מהראשונות עם חנות דיגיטלית לסרטים וסדרות. לא היתה הגנה שאי אפשר היה לעקוף בסופו של דבר ואפל יודעת את זה לדעתי .לכן המלחמה הנוכחית בפיראטיות היא יותר עלה תאנה על מנת להתאים את עצמם לתעשייה, אך בתור חברה שממש לא צריכה כרגע את הכסף ממנויים משלמים, אני חושב שהם דווקא נהנים מתשומת הלב בזמן שהם עדיין בונים ומגדילים את הקטלוג.