קומקאסט היא חברת הכבלים הגדולה בארה״ב כיום. לא שיש בזה כבוד גדול בימינו כשחברות הטלויזיה המסורתיות בכבלים ובלוויון מאבדות מאות אלפי מנויים ברבעון. אולם אין לזלזל בכח חברות אלה, כיון שהן לרוב חברות מדיה ענקיות שמחזיקות שירותי אינטרנט, הפקה וסטרימינג ומחפשות תמיד דרכים להגדיל רווחים. קומקאסט לא שונה וברבעון האחרון הראתה גדילה ברווחים בזכות מנויי אינטרנט מצד אחד ושידורי האולימפיאדה מצד שני.
אבל לא על זה באנו לדבר, כי קומקאסט מודעת לאבדן המנויים שלה בכבלים לטובת הסטרימינג ובמסגרת ההודעה על הדוחות הרבעוניים שלה הודיעה על שיתוף פעולה עם אפל, זאת על ידי הטמעת אפליקציית אפל טיוי בכל ה״ממירים״ המתקדמים שלהם. כך שאפליקיציית אפל טיוי תגיע לקרוב ל19 מליון צופים נוספים בארה״ב וגם לליין הטלוויזיות החכמות החדש שהשיקו לאחרונה.
המשמעות היא שמנויים לטלויזיה ״רגילה״ יקבלו גישה לשירות הסטרימינג אפל טיוי+ אם ירצו, אבל גם לאפשרות להשכיר או לקנות 100,000 סרטים וסדרות ואפילו להירשם ולצפות בשירותי סטרימינג אחרים כמו אמזון פריים. קומקאסט למעשה מאפשרים את כל היכולות של אפליקציית אפל טיוי שקיימת למכשיר האפל טיוי, כך שהמנויים שלה מקבלים כמעט מכשיר בתוך מכשיר. קומקאסט מביעים את האמון שלהם מצד אחד בשירות שלהם ומצד שני מקבלים את התחרות ומנסים להרוויח ממנה, הרי הכסף הגדול מגיע היום מאינטרנט, הטלויזיה זה רק עוד שירות נלווה לזה.
זה לא רק קומקאסט ולא רק בארה״ב, אלא גם לכמעט כל המכשירים של רשת סקיי באנגליה, הוריאציה הבריטית של קומקאסט, כך שאפל מקבל גם חדירה מוגברת לאי הבריטי, שם השימוש בקופסת הממיר נפוץ גם כן.
בתמורה, אפל תאפשר לקומקאסט להריץ את שלל האפליקציות שלה על מכשירי אפל טיוי – Xfinity בארה״ב ו Sky Go באנגליה. נראה שכולם מנצחים בדיל הזה האמת.
מקור: Variety