לכבוד יום הפודקאסטים הבינלאומי (היום, 30.9) אפל מפרסמת דירוג של ערוצי הפודקאסטים המובילים בפלטפורמת הפודקאסטים שלה. כלומר על פי מנויים שנרשמו לפודקאסטים או לערוצי פודקאסטים שמאוחדים תחת מטריה אחת באפליקציות שלה.
ערוצי פודקאסט זה מונח חדש יחסית שאפל השיקה השנה יחד עם אפליקצית הפודקאסטים החדש שמאפשרת פודקאסטים בתשלום בנפרד או תחת חברת הפקה או הפצה.
מדובר כמובן על נתונים בארה״ב בלבד, מיוני עד ספטמבר השנה. אך השמות יהיו מוכרים לחלקכם, רובם חולשים על פודקאסטים רבים ומוכרים. יש רשימה של עשרה ערוצים בתשלום ועשרה בחינם.
ערוצים עם מנויים בתשלום:
1. Wondery+ from Wondery
2. Luminary from Luminary
3. Sword and Scale +PLUS Light from Incongruity
4. TenderfootPlus+ from Tenderfoot TV
5. PushNik from Pushkin Industries
6. QCODE+ from QCODE
7. Imperative Premium Series from Imperative Entertainment
8. Podimo Deutschland from Podimo
9. U Up? from Betches Media
10. The Handoff from CNN
ערוצים חינמיים:
2. audiochuck
5. Dateline NBC
6. ABC News
8. ESPN
10. Ramble
נתונים שנתיים מחמיאים לאפל בפודקאסטים
בנוסף, וממידע שלא הגיע ישירות מאפל, אלא מחברת Omny, מתברר שאפל לא מתדרדרת כל כך מהר כמו שחשבנו בעולם הפודקאסטים. למעשה, לפחות לפי המידע של אומני, שאחראים ל4 מיליארד הורדות ביותר מ80 מדינות בשנה האחרונה, הנתח של אפל עלה ב1.5 אחוז לכ55%, כשספוטיפיי על 13.58% (אבל עלתה בכמעט 100% משנה שעברה).
עוד נתונים – ארה״ב אחראית לכמעט 60% מכל ההורדות בעולם, כשאחריה אוסטרליה, קנדה וברזיל (!) שעלתה ב286%. ישראל אגב היתה שנה שעברה במקום העשירי והשנה לא נמצאת בטופ-10. עוד מדינות בולטות שצמחו – איראן ב3500%, טורקיה ב-552% והודו ב-524%.
הזאנרים הבולטים הם חדשות וקומדיה, עם 22 ו-21 אחוזים בהתאמה, אך הזאנרים שהכניסו הכי הרבה רווחים הם ספורט, חדשות ו״תחביבים״.
המכשירים הבולטים להאזנה הם כמובן טלפונים ניידים עם כמעט 89 אחוזים, כשמחשבים נייחים ורמקולים חכמים מטיילים סביב ה-5%.
קראתי על הידיעה לראשונה כאן: