אפלוג - חדשות, מחשבות ופודקאסט על אפל

עוד מידע על התקלה במונטהריי

עוד מידע על התקלה הקריטית שכולם כבר הספיקו לדווח עליה ואפל כבר הספיקה לתקן - איך היא נגרמה, איך מטפלים בה ואיך אפל פתרה אותה

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב reddit
שיתוף ב vk

בואו נעשה (גם את זה) קצר, כי כבר כולם כתבו על זה, אפילו בעברית.

באפלוג 080 ציינתי את התקלות הקריטיות שמשדרגים מסוימים למונטהריי נתקלו בהם. כשמחשבים מדורות בעלי שבב T2 פשוט הפכו לבלטות חסרות שימוש לאחר השדרוג. הנה הקטע שחתכתי במיוחד:

לא ברור כמובן כמה משתמשים בדיוק נתקלו בזה, כיון שהפורומים עולים שוחים בתלונות, אבל כידוע הרוב הדומם הוא לרוב זה שהכל עבר לו חלק.

התקלה קושרה למחשבים בעלי שבב T2 כיון שהתקלה היא לא במערכת ההפעלה עצמה, או בכונן המערכת, כך שלמעשה אין פגיעה במידע ויתכן מאוד שהשדרוג אפילו הצליח. מה שלא הצליח זה עדכון מערכת שנקראת bridgeOS, מערכת ההפעלה של אותו שבב, שאחראי להצפנת המידע במחשב, קידוד וידאו, הפעלת המצלמה, האזנה לסירי, הטאצבר ז״ל ועוד.

כשיש תקלה בזמן עדכון למערכת הפעלה זעירה זו, המחשב פשוט לא מצליח לעלות כיון שהשבב אחראי בנוסף לשליטה על כונן המערכת במחשב, הוא זה שלמעשה מנהל את הכונן והמידע שעליו באופן קבוע, ובלעדיו המחשב לא יכול להתנהל. לכן אם המערכת הזו תקולה, שאר המחשב לא יכול לעלות.

אז כאמור, החדשות הטובות הן שהמידע עצמו על הכונן לא נפגע, אך החדשות הרעות הן שתיקון מערכת ה bridgeOS זה דבר קצת יותר מסובך למשתמש הפשוט מעדכון מערכת רגיל. כשהאמת היא שזה לא מעבר להישג יד. כל מה שצריך זה מחשב נוסף מדור נתמך של אפל, כבל מתאים, תכנה חינמית בשם Apple Configurator 2 ולעקוב אחרי ההוראות המדויקות של אפל במסמך הבא, תחת ההוראות לביצוע Revive (החייאה): https://support.apple.com/he-il/guide/apple-configurator-2/apdebea5be51/mac

הידיעה החשובה באמת לעומת זאת, כפי שציינתי בתחילה, היא שאפל תיקנה את התקלה וכל עדכון שתבצעו מעתה יכלול עדכון ל bridgeOS שימנע את הבעיה הזו והשדרוג לא יפגום באותו bridgeOS, לכן ניתן לעדכן ולשדרג בבטחה וההוראות מעלה רלוונטיות רק למי שנפגע כבר.

אולם, זה לא פותר את הבעיה למשתמשים שדיווחו על תקלות זהות אך המחשבים שלהם הם ללא שבב הT2 או מערכת ה bridgeOS. לאפל לא היתה תשובה לזה. יכול להיות שזאת מכיון שזו לא באמת אותה תקלה, יכולה להיות כי המספרים של משתמשים כאלה היה קטן משמעותית והתיקון הוא בעדיפות נמוכה ויכול להיות שהתיקון בכל מקרה בדרך או היה בדרך ולכן לא מצריך דיווח. קשה לדעת, אבל מכיון שאפל טרחה לעדכן על תיקון אחד, קשה לי להאמין שפשוט יתעלמו ממשתמשים עם בעיה זהה סתם ככה.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב reddit
שיתוף ב reddit
שיתוף ב vk
עומר ניניו

עומר ניניו

עורך ראשי ומנחה אפלוג, מייסד רפ״י - רשת פודקאסטים ישראלית. מומחה אפל בחברת wediggit במשרה מלאה, פודקאסטר במשרה ללא תמורה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.