אפלוג - חדשות, מחשבות ופודקאסט על אפל

כל הנתונים והגרפים של הרבעון הטוב והצפוי ביותר לאפל בהיסטוריה

סיכום מסכם של סכום הסכומים שאפל הסתכמה בסיכומו של דבר. או בקיצור - כל כך הרבה כסף שאין ממש טעם למילים, אז יש גרפים.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב reddit
שיתוף ב vk

אפל הכריזה ביום חמישי, 27.1.2022, על התוצאות הכלכליות הרבעוניות שלה לרבעון החגים. כלומר הרבעון של אוקטובר עד דצמבר. זהו מסורתית הרבעון החזק והרווחי ביותר של אפל בשנה, כשלרוב, יחד עם הגדילה המתמשכת של אפל, זהו גם הרבעון החזק ביותר של אפל אי פעם כל פעם. כך גם השנה, בכל תחום ומחלקה למען האמת, *מלבד האייפד.

(תזכורת – בסקירת התוצאות הקודמות הסברתי למה אני בכלל כותב ומדבר על נושאים פיננסיים משעממים לכאורה)

(כל הגרפים וכל הקרדיט לאתר Sixcolors.com, בשביל הגיוון הבאתי השנה גרפים גם מהאתר המעולה Macstories.net)

בשורה התחתונה

סך ההכנסות של אפל לרבעון הסתכמו ב-123.9 מיליארד דולר, ההכנסות הגבוהות ביותר לרבעון אי פעם לאפל. רווחי החברה הסתכמו גם הם בשיא כל הזמנים של 34.6 מיליארד דולר. המדד להצלחה של רבעון הוא ביחס לאותו רבעון בשנה שעברה ובשנים הקודמות. השנה הגדילה היא של 11 אחוזים בהכנסות ודו ספרתית גם ברווחים. צריך לזכור שזהו רבעון שיא, וזאת אחרי שאפל הזהירה מראש שהיא תפספס 6 מיליארד דולר בהכנסות בשל בעיות מלאי.

ניתן לראות את הגדילה לאורך השנים בגרפים הנפלאים הבאים של ג׳ייסון סנל (ברצינות, לכו לאתר שלו, יש לו גם תוכן בונוס למנויים בתשלום, פודקאסט ועוד):

68747470733a2f2f69302e77702e636f6d2f736978636f6c6f72732e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323032322f30312f66696e616e6369616c732d323032322d312d332d332e706e673f73736c3d31

68747470733a2f2f69302e77702e636f6d2f736978636f6c6f72732e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323032322f30312f66696e616e6369616c732d323032322d312d332d352e706e673f73736c3d31

68747470733a2f2f69302e77702e636f6d2f736978636f6c6f72732e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323032322f30312f66696e616e6369616c732d323032322d312d332d342e706e673f73736c3d31

חלוקת עוגת ההכנסות לפי קטגוריות המוצרים והשירותים החברה גם היא עונתית למדי, כשבעונת החגים האייפון משתלט על העוגה ואחראי ל-58% מההכנסות, זאת למשל לעומת 47% ברבעון שעבר.

2022 01 27 15 43 41 1643319822769

האייפון

האייפון בשיא הכנסות של כל הזמנים – 71.6 מיליארד דולר. עלייה של 9% משנה שעברה.

68747470733a2f2f69302e77702e636f6d2f736978636f6c6f72732e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323032322f30312f66696e616e6369616c732d323032322d312d322d312e706e673f73736c3d31

המק

המק בשיא הכנסות אי פעם גם הוא עם  10.9 מיליארד, קפיצה של 25% משנה שעברה, שממשיכה רצף עלייה מרשים בחמש מתוך שש הרבעונים האחרונים אחרי שנים מאוד חלשות.

הקפיצה משנה שעברה יכלה להיות הרבה יותר מרשימה למען האמת, אם לא היה זה הרבעון בו אפל השיקה את המקים הראשונים עם מעבדים מתוצרתה.

68747470733a2f2f69302e77702e636f6d2f736978636f6c6f72732e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323032322f30312f66696e616e6369616c732d323032322d312d312d312e706e673f73736c3d31

האייפד

האייפד הוא היחידי בכל הקטגוריות של אפל שהראה ירידה מהרבעון המקביל שנה שעברה, ולמעשה זו הירידה השנתית התלולה ביותר בשלוש שנים האחרונות. לא שזה נורא כל כך כן? מדובר ברבעון השני הכי טוב בחמש השנים האחרונות.

ההסבר לירידה הוא הגיוני כמובן. אפל לא השיקה אייפדים מרגשים חדשים ברבעונים האחרונים, מלבד האייפד מיני. והאייפד מיני, למרות ההצלחה הביקורתית שלו והביקוש הרב – פשוט לא במלאי. מלבדו אפל מציעה את האייפד הרגיל בדורו התשיעי, אייפד זול שלא תלוי בעונתיות או בחגים ומיועד בעיקר לשור החינוך שלא קונה ציוד בתקופה הזו. ואת האייפד אייר והפרו שלא עודכנו זמן רב ומתומחרים גבוה יחסית.

לעומת זאת המק, ששנה ששעברה הראה מכירות זהות כמעט לאייפד, הרקיע שחקים ברבעון הזה בגלל שהוא בתקופה הטובה ביותר בעשור האחרון עם רצף השקות ומכשירים שטובים יותר מכל מה שנראה קודם, כשהדורות החדשים גם הציגו עיצוב חדש ופתרו המון בעיות שחסמו רוכשים פוטנציאלים. למעשה נראה שגם פתרון בעיות המלאי של האייפד מיני לא ממש היו עוזרות לצמצום הפער מול המק, כי גם למק החסם היחידי מתוצאה אפילו טובה יותר היו אותן בעיות מלאי.

במהלך שאלות האנליסטים, נשאל טים קוק אם בעיות המלאי של האייפדים הם בגלל שאפל העבירה את עיקר משקל הייצור והחלקים שלה לאייפון, על חשבון האייפדים. קוק התחמק מהתשובה, אך לא ניתן להכחיש שיש הרבה מההגיון בטיעון הזה, ככל שיש חלקים ופסי ייצור משותפים בין השניים הרי ברור שאפל תעדיף את האייפון.

ג׳ון גרובר סיכם זאת היטב: 

Last year Mac and iPad were very close to even. This year, Mac sales were up 25%, and iPad down 14%. That’s not surprising given the hardware releases last year: a good but uneventful year for iPads vs. the single most transformative year for Mac hardware ever. – Daring Firebal

68747470733a2f2f69302e77702e636f6d2f736978636f6c6f72732e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323032322f30312f66696e616e6369616c732d323032322d312d312d332e706e673f73736c3d31

68747470733a2f2f69302e77702e636f6d2f736978636f6c6f72732e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323032322f30312f66696e616e6369616c732d323032322d312d312d342e706e673f73736c3d31

שירותים

אייקלאוד (פלוס), אפל טיוי+, חדשות, מוזיקה, כושר, אחריות, ארקייד, אפליקציות ועוד שווים הרבה מאוד כסף מתברר, 19.5 מיליארד דולר ליתר דיוק, שיא כל הזמנים כמובן. אבל יותר מזה הם שווים גדילה יציבה ומשמעותית כבר כמעט 20 רבעונים ברציפות לפחות. כשאחוזי הגדילה משנה לשנה לא תלויים בעונתיות, משתנים מדי פעם אבל תמיד דו ספרתיים.

בין המספרים שאפל היתה שמחה להסגיר בהודעה לעיתונות והשיחה מול משקיעים היו שישנם 785 מליון משתמשים מנויים חודשיים משלמים לאפל. זה כמובן מספר מעוות מעט, כיון שהוא כולל גם מנויים לאפליקציות צד ג בחנות.

68747470733a2f2f69302e77702e636f6d2f736978636f6c6f72732e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323032322f30312f66696e616e6369616c732d323032322d312d322d332e706e673f73736c3d31

רוב השאר – לבישים, בית, אביזרים

הקטגוריה הכי מוזרה והכי מגוונת אוספת אליה כמה מהמוצרים הכי נמכרים של אפל כמו האזניות, מוצר דגל אחד לפחות כמו השעון והרבה מוצרים נחמדים אך שוליים כמו האפל טיוי וההומפוד מיני. זוהי הקטגוריה העונתית ביותר וזוהי העונה הרווחית ביותר בתחום עם 14.7 מיליארד דולר הכנסות, עלייה של 13% משנה שעברה. 

אפל אמנם דאגה להשיק לקראת החגים את הדור השלישי לאיירפודס הסופר פופולריים שלה, במחיר אטרקטיבי כמתנה האולטימטיבית או סתם שדרוג למי שכבר היה לו דור קודם או לא רצה את דגם הפרו. אבל עדיין מדובר בעלייה מרשימה בקטגוריה שמלבד עוד כמה חידושים בליין הביטס לא היתה בולטת במיוחד לאחרונה.

68747470733a2f2f69302e77702e636f6d2f736978636f6c6f72732e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323032322f30312f66696e616e6369616c732d323032322d312d332d312e706e673f73736c3d31

נתונים נוספים

מספר מכשירי אפל בשימוש כרגע בעולם הגיע ל1.8 מיליארד דולר, כך לפי אפל. מספר שגדל כל הזמן (1.65 לפני שנה, 1.5 לפני שנתיים) כיון שאפל מתגאה שאחוז גבוה מאוד מהמכירות שלה כל רבעון הוא למשתמשים שמעולם לא החזיקו מוצר אפל בעבר.

ג׳ייסון סנל סיכם יפה בגרף את חלוקת העוגה בשנים האחרונות:

68747470733a2f2f69302e77702e636f6d2f736978636f6c6f72732e636f6d2f77702d636f6e74656e742f75706c6f6164732f323032322f30312f66696e616e6369616c732d323032322d312d342d322e706e673f73736c3d31

מבחינת נתח השוק בעולם אפל ממשיכה לגדול בשוק הכי חשוב שלה לצמיחה – סין, כהמשך לשנה מוצלחת שבאה בעקבות מספר שנים מדשדשות. גם בשאר העולם אפל הראתה צמיחה, מלבד יפן.

2022 01 27 15 45 18 1643319919825

לגבי העתיד

על פי סמנכ״ל הכספים של אפל, לוקה מייסטרי, בעיות המלאי של אפל אמנם תמשכנה אבל בעצימות נמוכה יותר מהרבעון החולף. ובהתחשב בכך שכל העולם עדיין סובל מבעיות מלאי באופן גורף, אלה חדשות טובות לאפל. בנוסף, טים קוק עצמו התראיין לוול סטריט ג׳ורנל וציין שלאפל אמנם עדיין צפויות בעיות מלאי רבות כמו לכל העולם, אך המצב אמור להיות טוב יותר ברבעון הקרוב מאשר בזה שחלף.

המטאוורס – כשנשאל לגבי המטאוורס, ביטוי שכנראה לעולם לא ייצא מפיו שלו עצמו, טים קוק חזר על המנטרה בה תחום המציאות המדומה והרבודה ממשיך לסקרן את אפל ולמעשה היא נמצאת עמוק בתוכו עם יותר מ14,000 אפליקציות מציאות רבודה בחנות האפליקיציות. מה זה אומר? לא הרבה. אבל זה מחזק משהו שאני מציין כבר זמן רב – אפל מכינה את הקרקע כבר שנים לקראת מציאות רבודה, עם ARkit ועוד הרבה טכנולוגיות קטנות אחרות שבסופו של יתמזגו או יפגשו במשקפיים או מוצר עתידני אחר בעשור או שניים הקרובים.

מקורות:

Apple Reports First Quarter Results – Apple

Apple Results: The biggest ever ($123.9B) – Six Colors

Apple Q1 2022 Results – $123.95 Billion Revenue – MacStories

Apple's record quarter: Big numbers, no roadmap | Macworld

Apple now has 1.8 billion active devices – The Verge

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב reddit
שיתוף ב reddit
שיתוף ב vk
עומר ניניו

עומר ניניו

עורך ראשי ומנחה אפלוג, מייסד רפ״י - רשת פודקאסטים ישראלית. מומחה אפל בחברת wediggit במשרה מלאה, פודקאסטר במשרה ללא תמורה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.